Friday, June 29, 2012

DULU FREE ... SEKARANG PERLU BAYAR .... KURSUS SIMULASI PENGGUNAAN PROGRAM PPSP KHAS UNTUK BN SAHAJA.



KURSUS SIMULASI PENGGUNAAN
PROGRAM PPSP
(CONTOH N52 PANGKOR)



SIAPA YANG BERHAJAT .... SILA DAPATKAN KEBENARAN SECARA BERTULIS PIHAK BERKENAAN.


1.   BADAN PERHUBUNGAN NEGERI
2.   UMNO BAHAGIAN ANDA.
3.   KEMAS
4.   JASA
5.   BTN
6.   RELA
7.   JABATAN TERTENTU.


PERMOHONAN MELALUI : 
INBOX KE>  Klik Di Sini

Dengan menghantar maklumat berikut :-
1.   Nama Penuh :
2.   Jantina :
3.   No. Telefon Peribadi :
4.   Nama Jabatan :

5.   No. Telefon Jabatan :
6.   Nama AKAUN FB Peribadi :
7.   DUN YANG DIWAKILI :
8.   BAYARAN (RM250.00) :          

      (No. Akaun Akan Diberikan)


TARIKH DAN TEMPAT 
AKAN DIBERITAHU NANTI 
SETELAH PESERTA MENCUKUPI.


Kerana ..... Program ini .... bukannya ... BAHAN MAINAN ... boleh diberi dengan SEWENANG-WENANGnya.


Oleh itu, PIHAK PEMBANGKANG .... TIDAK DIALU-ALUKAN LANGSUNG UNTUK TURUT SERTA... SOORYLAH.


CONTOH 
HASIL PENGGUNAAN PROGRAM PPSP

PPSP MULA DIMURNIKAN
PADA PRU 1995 
DI DUN BOTA, PERAK




PRU 1995 saya diamanahkan sebagai Setiausaha Bilik Gerakan DUN Bota. Kesempatan ini saya gunakan untuk mempraktikkan apa yang saya fikirkan selama ini iatu MEMPRAKTIKKAN SATU PROGRAM PENCERAPAN YANG CEPAT, TEPAT, BERKUANTITI dan BERKUALITI SERTA SENANG, RINGKAS SERTA CEPAT UNTUK DITERJEMAHKAN. Program yang saya gunakan pakai semasa itu adalah "FORMTOOL". Setelah selesai saya memberi taklimat dengan menggunakan PPSP ASAS, Mantan MB Perak mengamanahkan kepada saya "MENANGKAH WAN AINON KAMU". Dalam arahan Mantan MB ini sejumlah RM50,000.00 diarahkan "BERI KEPADA CIKGULIN" ..... "TAPI YANG SAMPAI .... HANYA RM200.00 SAHAJA" .... "LAPORAN KEPADA MANTAN MB ... CIKGULIN DAH AMBIL RM30,000.00". (TRAJEDI PALING SEDIH DALAM HIDUP SAYA .....selepas itu saya DIHINA, TERHINA, TERPINGGIR ... hingga saya MEMBAWA DIRI KE MANJUNG ..... TURUN PANGKAT kemungkinan disebabkan KES MAHKAMAH ... gunapakai duit untuk PRU 1995 berkenaan).

PRU 1999, saya sebagai PENYELARAS PARLIMEN LUMUT (Lantikan Secara Peribadi oleh Ketua Bahagian). PPSP telah menggunakan Program EXCELL. Taklimat untuk Wakil BN Pusat menggunakan Program ini. Pencerapan untuk Calon BN (Parlimen Lumut, DUN Pasir Panjang dan DUN Pangkor) saya lakukan setiap AKHIR MALAM dengan MEMINDA DAERAH MENGUNDI TERTENTU SAHAJA (jika ada POSITIF or NEGATIF).

Parlimen Lumut, DUN Pasir Panjang dan DUN Pangkor dapat diselamatkan dengan MENGKAJI PROGRAM PPSP INI SECARA TERPERINCI.

Malangnya, Parlimen Parit, DUN Bota dan DUN Bota yang saya tinggalkan ... KALAH SEMUA. Apabila digunakan Program PPSP ini, Daerah Mengundi Telok Bakong merupakan DAERAH MENGUNDI "DEFISIT TERUK" ... ( > - 70% berbanding PRU 1995). 

Tahun 2002, saya dijemput oleh Ketua Bahagian Parit agar menjadi PENYELARAS OPERASI TEBUS untuk seluruh Parlimen Parit. Jadi, satu kajian telah saya lakukan dengan menggunakan Program PPSP ini, saya dapat menyimpan semua maklumat SETIAP DAERAH MENGUNDI dan AKHIRNYA ..... MENANG DALAM PRU 2004.


Pada masa yang sama, saya diarahkan oleh Mantan Ketua UMNO Bahagian Lumut, Dato' Mohd Wajdi untuk membuat PECAHAN PARLIMEN (LUMUT dan LEKIR) ... Dengan menggunakan PROGRAM PPSP saya telah pecahkan bersama-sama dengan AJK Bahagian (TERTENTU) .... malangnya telah diSEBOTAJ oleh ORANG TERTENTU ATAS KEPENTINGAN PERIBADI ...(masa itu Mantan Ketua Bahagian menunaikan UMRAH) ... saya masih ingat lagi kata-kata salah seorang dari mereka "Biorkan deme bergaduh". TERKEJUT SAYA.
 

PERISTIWA PENGGUNAAN PROGRAM PPSP DI PRU 2008


1. Saya bertugas di DUN Pantai Remis (Pembantu Peribadi kepada Calon - Dato' Ooi Jing Ting). 


1.1   Pada 26 Feb 2008 iaitu sebelum saya ke Pantai Remis, saya memberi taklimat ringkas kepada YB Dato' Kong Cho Ha (MP Lumut) berkenaan dengan MAJOROTINYA TINGGAL LEBIH KURANG 4000 SAHAJA LAGI (Majoriti PRU 2004 adalah > 10,000). ... akhirnya beliau hanya menang dengan MAJORITI 298 sahaja.


1.2   Beberapa hari sebelum Hari Mengundi, saya telah menemui Dr Vasan, Calon BN/MIC  N51 Pasir Panjang dan kami bersama-sama  berbincang mengenai Sikap Pemilih dan terus dimuatkan ke dalam Program PPSP dan hasilnya beliau telah kalah > 3000 dan beliau sempat berkata "Kalau pengundi di sini tak mahu saya ..... saya buka klinik saya kembali".

1.3 DUN N37 Pantai Remis mengalami PENURUNAN YANG MENDADAK apabila PENGISYHTIHARAN " 6 HARIBULAN, PUKUL 6, 6 KETUL BATU" MAIKHAL SHAKTI" diisytiharkan di seluruh Malaysia.
Data PPSP digunakan ... Pengundi India MENGUNDI PEMBANGKANG. 


1.4  N36 PENGKALAN BAHARU.. 

SAYA SEBAGAI PA (MELAYU) CALON BN/MCA PANTAI REMIS. Seperti biasa saya akan gunakan Program PPSP untuk mencerap DUN atau Parlimen tertentu. Saya kenal pasti, DUN Pengkalan Baharu adalah KRITIKAL .... jika berlaku sesuatu ... KALAH.
Seperti biasa,  pada malam hari, kami Jentera PRU akan bermesyuarat di kampung halaman calon iaitu Kg Jering (Daerah Mengundinya di  N37 Pengkalan Baharu)
Malam akhir (esok mengundi) semasa mesyuarat, TELAH BERLAKU  SATU PERTENGKARAN HINGGA HAMPIR KEPADA PERGADUHAN DI ANTARA SAYA DENGAN MR PHANG, AJK MCA BERUAS DI KG JERING. 
Malam itu kami berkumpul setelah membuat Jamuan Makan Malam di Changkat Keruing.
Masa mesyuarat, mereka semua tak lagi menggunakan Bahasa Melayu seperti yang dijanjikan (jika saya ada .... mesti cakap Melayu). Saya bertanya beberapa kali "Apa ceritanya ni" dan akhirnya saya tumbuk meja kuat-kuat menyebabkan ada yang marah sebabnya ... saya HANYA SEORANG ... tapi "Kenapa YOU berani TUMBUK MEJA, ini kita punya kampung" kata Mr Phang.
"Janji mana ... kalau saya ada janji cakap Melayu ... saya dah tanya berapa kali ... satu orang pun tak mahu jawab ... ingat saya tunggul ker" jawab saya ... aku apa peduli.
Rupa-rupa ....
"Penduduk Kg Jering .... TAK MAHU MENGUNDI CALON DUN PENGKALAN BARU ...sebabnya .. Calon Tak Hadir ke Jamuan Satu Kampung" kato' Ooi Jing Ting.
Saya termenung sebentar dan teringatkan PROGRAM PPSP N36 Pengkalan Baharu ... KRITIKAL dan akhirnya saya berkata " KALAU ORANG SINI TAK MAHU  BN ESOK, SAYA AKAN SURUH SEMUA MELAYU JANGAN UNDI YOU" (kepada Calon Pantai Remis ... menyebabkan dia naik risau lalu beliau ajak berbincang) 
Akhirnya  PERSEFAHAMAN DILAKUKAN
"Besok suruh semua orang UNDI BALIK DATO' HAMDI" arahan dari Dato' Ooi Jing Ting, Calon N37 Pantai Remis.
Kesannya, Peti Undi Kg Jering menunjukkan ... Majoriti DUN lebih tinggi dari Majoriti Parlimen dan paling MENGGERUNKAN kami, N36 Pengkalan Baharu menang dengan hanyalah 14  .... dalam ertikata lain ... KALAU 8 ORANG UNDI PAS .... BN KALAH ... hilanglah SATU KERUSI DUN BN.


1.5    Program PPSP ini juga telah digunakan untuk DUN N39 Bota. Dikemaskini pada setiap malam oleh Sukarelawan Pilihan Calon DUN Bota.

PENGGUNAAN DI PRK/PRN

Pada masa yang sama ... saya juga telah menggunakan Program PPSP ini di beberapa PRK (PERGI KE LOKASI DENGAN PERBELANJAN SENDIRI) seperti di PENDANG, Permatang Pauh, Bukit Gantang Kuala Terengganu kecuali Hulu Selangor (ada diberi BANTUAN ... bilik dan RM oleh dua ADUN dan seorang kawan).

1.     PENDANG  (UNDI Awal = Kalah < 1000, Andaian Terakhir = 280 dan KEPUTUSANNYA = 283 ... miss 3 undi saja).



2.     HULU SELANGOR 
(Berada di Hulu Selangor hanya 2 hari sahaja)


(ANDAIAN AWAL = Kalah  > 2000, 
Andaian Akhir (19 April 2010) = 1627, 
KEPUTUSANNYA = 1725 .... miss 98 undi)
PENGIRAAN PPSP DILAKUKAN
DI  RUMAH SAHAJA

Disebabkan TIADA DUIT dan BANTUAN, saya telah cuba membuat PENCERAPAN dengan menggunakan PROGRAM PPSP ini.
 
1.     Galas

2.     Kerdau

3.     Merlimau

 4.     BATU SAPI
         - sebelum PKR dan SUPP (isytihar bertanding).

 PENCERAPAN PROGRAM PPSP TERHADAP PRN SARAWAK

Dari 79 DUN, ANDAIAN PROGRAM PPSP HANYA "MISS" TIGA KERUSI SAJA iaitu .... Timbalan Presiden SUPP, Ketua PKR Sarawak dan 1 Calon BEBAS.


Akan tetapi, ANDAIAN INI (dilakukan dari rumah) HANYA ANDAIAN "KALAH or MENANG SAJA" kerana saya TIDAK PERNAH NAIK KAPAL TERBANG .... dalam ertikata lain TAK PERNAH KE SARAWAK .... jadi, ANDAIAN JUMLAH UNDI MAJORITI ... TENTULAH TIDAK BOLEH DITERIMA PAKAI.


Kursus Penggunaan ini hanya akan diadakan jika sekiranya MENDAPAT PESERTA LEBIH DARI 50 ORANG.


SYARAT PENYERTAAN.
1.   Membayar Wang Pendaftaran : RM250.00/peserta.
2.   Membawa DATA PEMILIH TERKINI DUN anda.
3.   Membawa Komputer Riba (Installkan Program EXCELL)
4.   Membawa Pendrive minima 4G
5.   Membawa MESIN KIRA 
6.   Tempoh Kursus : 3 hari 2 malam


Di bawah ini dipaparkan SIMULASI PENGGUNAAN PPSP N52 PANGKOR sebagai Contoh.

APA DIA PPSP ?

PAPARAN DAN DATA TERKINI 
DI BAWAH INI ADALAH SEKADAR CONTOH SAHAJA

N52 PANGKOR 



























OLEH ITU, 
SILALAH MENDAFTARKAN DIRI
DENGAN SEGERA

SEKIAN, TERIMA KASIH


IKHLAS DARI SAYA : CIKGULIN 




1 comment:

  1. TAHNIAH. Saya bangga dengan komitmen CikguLin..!!

    ~ apa pandangan MB tentang program PPSP agar semua parlimen dlm negeri perak menggunakan perisian ini..?

    ~ boleh juga diupgrade kepada MS Access... apa pandangan CikguLin..?

    ReplyDelete